Bronko

Alla inlägg under juni 2013

Är det bara jag som har märkt att ädelfisket har blivit dåligare?

Dom är svårfångade, jag ser i stort sätt inga vak inget plask.

Det kan vara så att det inte är nå kläckningar, vädret har blivit sämre och sämre och lika fisket också.

Försöker leta efter den rätta melodin men har ganska slut på ideér när det gäller flugfiske efter ädelfisk.  känns som det är lika med kastmete o bottenmete också i stort sätt.


Någon som har bra tips på hur jag ska bära mig åt? Flugval, teknik?

=)


// Ante

premiär i tansen då dom har släppt i mer öring!

kände att jag kanske kunde lyckas att fånga en öring i tansen idag men så fel jag hade!

vet inte vart dom släppt i öringen men jag såg inte skymten av dom, måste varit på fel ände av sjön skulle jag gissa på . men det kanske finns några kvar till mig en annan dag, sånt är fisket =) // Ante

Ja kvällen började med ett fint napp som Jenny fick, När hon väl fick in Regnbågen till land på runt 3 kilo så gick linan med flötet av, så vi satt och såg hur den store fan simmade runt med vårat flöte! Så jag tänkte att jag skulle försöka fånga den med mitt drag, och visst lyckades jag med det, fick in den till land och kom åt slirspärren så spöet gick av!
 men fisken var kvar vid land så jag slängde spöet försökte greppa bågen två gånger men den var grov och hal så den fick simma hem igen, Snacka om ett sspännande fiske :P


sen hade vi napp på napp på napp, var ganska härligt att sitta i solen och steka med massa napp!
tillslut lyckades jag få en båge på 1,9 kg så det kändes skönt efter mkt krångel!! :D


Har tyvärr ingen bild!


// Ante

Ovido - Quiz & Flashcards