Bronko

Alla inlägg under juli 2012

Angling i Balltjärn med Daniel Lehtola! 
//Anton

Jenny och jag ( Ante ) for till svarttjärn och försökte få upp några regnbågar men misslyckades, i hela 7 och en halv timme satt vi utan ett enda napp. Denna gången funkade inte trägen vinner =) men så är fisket tyvärr.


efter några timmar kom en man som höll i ordning på stället och sa att en gädda runt 6-7 kilo glider runt där i vattnet och äter mina regnbågar.ett fiske kort till den som får upp gäddan sa han.

Så jag och jenny försökte även fiska efter gäddan men inget resultat.


bättre lycka nästa gång =)


// Ante


Inatt/imorgon blir det flask angling i Balltjärn tillsammans med Daniel Lethola!!

//Anton


 



Ja det blev en tur upp till Tansen med Jenny och Tomas.
Det blev lite blandat fiske så som flugfiske, kast-mete och kasta med drag.

 Till en början var det blåsigt och trögfiskat, utan några hugg eller vak efter 3 timmar så kändes det uppgivet och bestämde oss för att avrunda kvällen, då det plötsligt högg på tomas spö. en liten gädda dock men det hände något så vi beslutade att stannade en stund till. Det resulterade i att Jenny och Tomas fick två mindre gäddor till, så det blev ganska lyckat iaf trots en seg start.


Som jag brukar säga" TRÄGEN " vinner =)

// Ante

Planerna på att rusta upp den gamla gula fula ekan är nerlagda!

Vi har fått en till åra så att vi kan använda den som den är nu.

Men blir nog att köpa en ny finare båt istället för att slänga ut pengar på den där gamla skiten! 


En liten gäddsnipa var det enda som behagade att hugga idag då jag och Daniel utforskade Dammsjön i regnet! 
//Anton

 

Hemma igen efter en mycket trevlig helg vid Långsjön! 
Fisket gick helt okej! Vi fick 6 fina aborrar som vi grillade senare på kvällen!

och även en fin gädda! 


         


Nicklas sa till mig att Långsjön levererade när vi drog aborre efter aborre och visst de får jag väl hålla med om, men jag känner ändå att det inte hade gått utan detta drag! 

       

Vi beger oss till Långsjön ca 3 mil från Rättvik för att fiska, dricka öl och ha det gött!

Ovido - Quiz & Flashcards