Bronko

Direktlänk till inlägg 23 maj 2014

Fisketävling Bysjön!

Förra helgen valde vi att utmana team mörtsump (Erik Hindén, Patrik Svanstöm) på fisketävling i deras hemmavatten, och de skulle visa sig bli en kamp in i det sista!

Dagen börja bra för oss ganska direkt så small det i på ett av mina spön och det kändes som en hygglig fisk!

Dock visade det sig vara en mindre gädda som huggit bom och fått in kroken i ryggen, så den kom in på tvären, därav motståndet.
Gäddan vägde in på 0,82 kg.

Men de som kändes som början på en kanondag visade sig bli starten på en riktigt seg fiskedag.

Nästa fisk gick iaf till björbopojkarna, också det en liten gädda som vägde in på 1,4 kg vilket räckte för att överta ledningen.

Vi kämpade på båda två men snacket gick ändå om att bryta tävlingen tidigare, dels för att deras batteri till elmotorn började ta slut och vi hade glömt vår matkasse hemma så hungern började ta över.

Men mitt i alla mat tankar så började det rycka i Nicklas spö. Detta skulle visa sig vara en bättre fisk!
Den vägde in på 3,8 kg och de kan jag säga att mycket större fisk vill man inte bärja i vår lilla eka! Det blev lite lätt kaos i båten när vi dessutom hade 3 spön till i vattnet samtidigt.

Det såg länge ut som att denna fisk skulle bli den största för dagen och när klockan va ca 12 så beslutade vi oss för att ge upp för dagen och hoppas på att våran ledning skulle stå sig fram till 13 som vi hade som sluttid för tävlingen.

Men när vi fått upp båten på trailern och var redo att åka hem så fick jag ett samtal från Erik där han påstår att han precis dragit en gädda på 4 kg, men det kan man ju tro vad man vill om! ;-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


  Dagen D är äntligen här. Nu har vi lämnat vårt vackra Dalarna för att besöka helt andra fiskevatten. En biltur på 114 mil ska ta oss till Ritsem och därifrån vidare ca 3 mil med helikopter till den norrländska urskogen och samemarken Sårgåjá...

Årets premiärfiske efter öring blev minst sagt lyckat! Det blev totalt 4 st och storleken kan man inte klaga på! Jag och Kalle drog tillsammans 3 stycken identiska på 1,2 kg och så drog far en på strax över 2 kg. //Anton ...

Årets försa storgädda för min del resulterade i nytt personbästa.  En ganska slö maddam som tyckte att min savage gear trout såg god ut.  //Anton   9,5kg ...

      En helt okej dag med totalt 3 gäddor.  6,5kg3,0kgca 1kg // Anton & Nicklas ...


     En varm och solig dag på sjön, perfekt för pimpeltävling som gick riktigt bra. Det slutade med vinst för mig och med en abborre på 0.954 g så är jag nöjd! :) / ante   va   ...

Skapa flashcards