Bronko

Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Påskpyssel paravaner mm.

Påskhelgen bjöd på fantastiskt vårväder, 20° C och strålande sol. 
Vattentempraturen i Tansen ökade från 6° C på fredagen till 10° C på måndagen,

Dock har jag inte hunnit med så mycket fiske, men en hel del pyssel med paravaner har det blivit! 

 

Jag insåg ganska snabbt att idén med petflaskorna inte skulle fungera,

så istället åkte jag på biltema och köpte lite andra matrial. (En lista på allt jag användt kommer en annan dag)

 

Jag har valt att försöka göra en kopia på paravanen Black Beast som är den enda jag provat tidigare,

och efter många testrundor och ombygnationer så fick ja dom faktiskt att fungera riktigt bra!
Under första testrundan så lyckades jag till och med kroka en liten kilosgädda!

Fisket i övrigt har varit ganska segt men jag lyckade åtminstone kroka en öring på strax under kilot.

Har tänkt att jag ska tillverka flera paravaner och sälja om någon är intresserad! Hör av er, anton_rooth@hotmail.com

Pris: 150 kr/st eller 200 kr/par. 

Jag har även kommit på ett sätt som gör fiske med paravaner mycket roligare, det funkarar som fiske med uttrar kan man säga fast med linytlösare istället. Det gör att du kan ha fler spön på samma paravan och så slipper du ha paravanen släpandes när du drillar fisk! Kommer en bättre förklaring en annan dag! 

 

Paravanerna på bilden nedan är något demolerade efter alla ombygnationer!

 

//Anton

 

           

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


  Dagen D är äntligen här. Nu har vi lämnat vårt vackra Dalarna för att besöka helt andra fiskevatten. En biltur på 114 mil ska ta oss till Ritsem och därifrån vidare ca 3 mil med helikopter till den norrländska urskogen och samemarken Sårgåjá...

Årets premiärfiske efter öring blev minst sagt lyckat! Det blev totalt 4 st och storleken kan man inte klaga på! Jag och Kalle drog tillsammans 3 stycken identiska på 1,2 kg och så drog far en på strax över 2 kg. //Anton ...

Årets försa storgädda för min del resulterade i nytt personbästa.  En ganska slö maddam som tyckte att min savage gear trout såg god ut.  //Anton   9,5kg ...

      En helt okej dag med totalt 3 gäddor.  6,5kg3,0kgca 1kg // Anton & Nicklas ...


     En varm och solig dag på sjön, perfekt för pimpeltävling som gick riktigt bra. Det slutade med vinst för mig och med en abborre på 0.954 g så är jag nöjd! :) / ante   va   ...

Skapa flashcards