Bronko

Alla inlägg den 28 januari 2014

ja efter mycket velande om jag törs gå ut på isen eller inte så bestämde jag mig för att åka ut och pimpla lite efter röding.
Åkte till vestlis fiske och köpte lite nya prylar, sen raka vägen hem för att byta om och vidare till lång sjön!

Jag pulsade ut på snötäckta isen och borrade mitt första hål nära land, men inget resultat, borrade ett till hål lite längre ut och det högg till en gång men inget mer än frusna fingrar. så jag prövade ännu ett hål och då högg det till igen, den här gången satt rödingen på kroken, ända upp till iskanten då den slog sig lös mot kanten! *Förbaskat*


Men när mina fötter och händer var stelfrusna och mina knän skakade hej vilt så högg det till igen och den här gången lyckades jag fånga min första röding! inte lika stor som den jag tappade men det är iaf en röding! :D


En bra men blåsig dag.
// Ante


 

Ovido - Quiz & Flashcards