Bronko

Alla inlägg den 8 augusti 2013

Ja imorgon drar kräftfisket igång i tansen, och som vanligt så ska jag och far ut och trängas med alla ivriga kräftfiskare uppe i buan.


***

Jag önska att jag hade lite statistik att dela med mig av från tidigare år men minnet är inte min starka sida..Får fråga far imorgon om han vet!

Hur som helst så vet jag då att antalet kräftor går upp för varje år och det är ju kul med tanke på att allt annat fiske är så uselt i Tansen.


***

Har hört att Vestli's börjat sälja kräftbete, inte en aning om vad det är eller om det fungerar så vi gör som vanligt och metar mört. Eller inte riktigt, i år har jag faktiskt fuskat.. Slängde i 4 st mjärdar nu i eftermiddag, hoppas på att få nånting som går att andvända! 

***

Mjärdar ja! Snart är det vinter igen och dags för angling!! Längtar! Har bestämt mig för att ha mjärdarna i under vintern i år, men jag vet inte vart jag ska lägga dom.. Nån som har nått bra tips?

***

Vad händer mer i helgen? Malin har bestämt att vi ska paddla kanot med hennes familj på lördag, och så länge det finns vatten i närheten så ser jag ingen anledning att lämna fiskespöt hemma! Hon får paddla som hon vill och jag sitter längst fram och kastar som jag vill! Så är min bild i huvudet just nu i alla fall men jag antar att det inte alls kommer bli så.. Har jag tur kanske jag får ha spöt med i alla fall, men nått fiske lär de väl inte bli... 


***

Jag återkommer med statistik om kräftfisket efter helgen! Apropå statistik, riktigt kul å se att antalet besökare ökar här på bloggen! Blir självklart mycket roligare å blogga när man ser att det faktiskt finns folk som tar sig tid att läsa! Stort tack för de! 


//Anton 

 

#sommar #kräftor #fiske 

Ovido - Quiz & Flashcards