Bronko

Direktlänk till inlägg 14 april 2013

Åter igen en bra fiskedag! Två nya PB!

Idag blev det en tur med Nicklas, och fisket blev näst intill lika bra som i fredags! 


***
Medans vi satt ut dona så fick vi vårat första flagg, en 91 cm lång 5 kilos bit! 


***

Nästa gädda är en tråkigare historia.. En 111 cm lång madam som troligt vis har varit riktigt ståtlig en gång i tiden, men inte nu längre, 5,9 kg på 111 cm! Mitt PB ligger på 9,1 kg och den var 110 cm lång, det säger en hel del. Skälet till att hon var så mager berodde på en bruten och inflammerad käke som troligtvis är orsakad av nån idiot som tagit upp henne med en huggkrok och sedan satt tillbaka na igen.. sorgligt! 


*** 

Mitt val blev då att avliva denna stackare.. Aldrig roligt att slå ihjäl en gädda och speciellt inte en som skulle kunna väga 10 kg om den vore frisk. 


*** 

Men nog om det fisket fortsatte ändå och denna gädda gav mig ju faktiskt ett nytt PB om man räknar längden! Och även ett nytt anglings PB men det skulle visa sig bli kortvarigt, men först var det dags för Nicklas att dra fisk! 


***

En 97 cm lång gädda på 5,4 kg, 1 hg ifrån hans anglings PB. Han hann inte ens få upp den ur hålet för ens det blev flagg igen. 


***

Då var det dags för anglings PB igen! Tråkigt nog glömde jag att mäta den! Men 7,2 kg är jag riktigt nöjd med! 



***

Sen är det ju inte varje drag vi drar 4 gäddor på 5+, Riktigt rolig dag! Jag avslutar dagen med att dra en liten skit på ca 0,6 kg. 


***

Vi har även filmat lite idag så jag ska försöka att klippa ihop en liten film från denna dag också, Om det blir bra så kommer den upp senare ikväll :-)


 

Dagens första 5 kg 91 cm

 

Dagens andra, bilden visar tydligt hur mager den är. 5,9 kg 111 cm

 

Käkskadan, svårt att se på bilden med det syns tydligt att det är inflamerat.

Nicklas gädda 5,4 kg 97 cm

 

Catch and release!

   

Haha Nicklas försökte återuppliva elden med glykol, god tanke! Synd bara att glykol inte är brandfarligt..

 

PB! 7,2 kg

 

En kostig gul fläck på magen, någon som vet vad det kan vara? 

 

Catch and release!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


  Dagen D är äntligen här. Nu har vi lämnat vårt vackra Dalarna för att besöka helt andra fiskevatten. En biltur på 114 mil ska ta oss till Ritsem och därifrån vidare ca 3 mil med helikopter till den norrländska urskogen och samemarken Sårgåjá...

Årets premiärfiske efter öring blev minst sagt lyckat! Det blev totalt 4 st och storleken kan man inte klaga på! Jag och Kalle drog tillsammans 3 stycken identiska på 1,2 kg och så drog far en på strax över 2 kg. //Anton ...

Årets försa storgädda för min del resulterade i nytt personbästa.  En ganska slö maddam som tyckte att min savage gear trout såg god ut.  //Anton   9,5kg ...

      En helt okej dag med totalt 3 gäddor.  6,5kg3,0kgca 1kg // Anton & Nicklas ...


     En varm och solig dag på sjön, perfekt för pimpeltävling som gick riktigt bra. Det slutade med vinst för mig och med en abborre på 0.954 g så är jag nöjd! :) / ante   va   ...

Ovido - Quiz & Flashcards