Bronko

Direktlänk till inlägg 10 april 2013

Vårkänslor

Våren närmar sig med stormsteg och jag är som vanligt kluven. Ena halvan av mig börjar bli stressad och vill ta vara på dom absolut sista centimetrarna av isen, Samtidigt som den andra halvan vill skynda på smältningen och börja med jerk- och spinnfisket. 


**

Vardagarna känns alldeles för långa och helgdagarna är fullbokade med en massa annat. 


** 

Går man runt och tycker att våren kommer för fort då rinner tiden iväg och så är isen snart borta, längtar man där emot efter fisket i öppet vatten då står tiden stilla. Det är bara att försöka leva i nuet och ta dagarna som dom kommer. 


**

Trots det så är det ju inte förbjudet att drömma lite, jag har redan gjort mig en vårönskelista som jag jag kanske lägger upp på bloggen senare ikväll. 


** 

Jag har i alla fall bokat upp både lördag och söndag denna vecka för fiske sen får vi se hur många helger framöver som isen håller för. 


//Anton


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


  Dagen D är äntligen här. Nu har vi lämnat vårt vackra Dalarna för att besöka helt andra fiskevatten. En biltur på 114 mil ska ta oss till Ritsem och därifrån vidare ca 3 mil med helikopter till den norrländska urskogen och samemarken Sårgåjá...

Årets premiärfiske efter öring blev minst sagt lyckat! Det blev totalt 4 st och storleken kan man inte klaga på! Jag och Kalle drog tillsammans 3 stycken identiska på 1,2 kg och så drog far en på strax över 2 kg. //Anton ...

Årets försa storgädda för min del resulterade i nytt personbästa.  En ganska slö maddam som tyckte att min savage gear trout såg god ut.  //Anton   9,5kg ...

      En helt okej dag med totalt 3 gäddor.  6,5kg3,0kgca 1kg // Anton & Nicklas ...


     En varm och solig dag på sjön, perfekt för pimpeltävling som gick riktigt bra. Det slutade med vinst för mig och med en abborre på 0.954 g så är jag nöjd! :) / ante   va   ...

Skapa flashcards