Bronko

Alla inlägg den 15 juni 2012

Jag hade inte så mycket att göra just nu så det blev att binda en slända, den blev ganska bra för att vara första gången jag binder den =)


Dock inte den jag gjorde på bilden men den ser ut såhär =)

// Ante


(Ephemera vulgata)

 

Gölarna

 

Ja det blev ännu en kväll i Gråda, vi (Ante och Jenny) var ivriga på att få kasta ut våra drag i den strömmande älven.

På det fjärde kastet så kändes det väldigt bra för Jenny när hon lyckades fånga sin första båge för dagen, 

som vägde runt halv kilot.  Det dröjde inte länge förens Jenny fick upp nästa båge och hon hörde en uppgiven suck från min sida, då jag inte fick upp en enda, men så är fisket ibland=).

 Sammanlagt lyckades Jenny fånga tre stycken och var nöjd efter dagens fiske=)

Alltså måste det vara min tur nästa gång=)

// Ante


   

Ovido - Quiz & Flashcards