Bronko

Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Veckans tips 3

Eller snarare veckans bete... Spinnfluga!  



Ett bete som jag själv aldrig har fiskat med och därför inte kan så mycket om. 
Jag hittar inte heller så mycket info om sinnflugan på nätet..

Men jag har ändå bestämt mig för att testa detta bete i år.

Den info jag hittar utöver all reklam är detta..


Ibland kommer det nya beten som verkligen är så bra som reklamen påstår,

ett av dessa beten är Spinnflugan som började säljas i våra butiker våren -09.

Först ut var I-Fish med sin spinnfluga i olika storlekar och varianter.

Spinnflugan är ett vårbete som används i grunda vikar eller över vegitationsbälten under sommaren.

De fiskar bäst oblyade men det finns även de som blyar på antingen tafsen eller på huvudet.

På så sätt får den en jiggliknande gång och sjunker med huvudet före. 

Den största fördelen med spinnflugan är att man kan fiska mycket sakta på grunt vatten

och många modeller har ett otroligt häng, som innebär långa effektiva spinnstopp.


Spinnflugan fiskas med kastspö!


 


Westin Monsterfly kombinerar den unika presentationen.

Ett flugfiskat bete kan ge och kastlängden med ett spinnbete. 

Designad för att fiskas på grunt vatten, men du kan även låta den sjunka ner i djuphålor. 

Hår från räv och hare ger en pulserande gång och epoxyhuvudet bidrar med balans. 

Finns i nio olika färgkombinationer och vikter mellan 25-45 gram.



Cirkapris: 199:-


 


Hairy Killer behöver ingen närmare presentation för dig som är inbiten gäddfiskare.

Päls från kanin lindat runt en tvinnad stålvajer ger en förförisk pulserande gång.

Hemligheten är att betet bara väger sju gram i torrt tillstånd, men 21 gram när pälsen dragit åt sig vatten.

I vattnet blir betet nästan viktlöst och kan fiskas hem långsamt med lätta drag i spöt.

Ett recept att komma ihåg!


Cirkapris: 99:-


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


  Dagen D är äntligen här. Nu har vi lämnat vårt vackra Dalarna för att besöka helt andra fiskevatten. En biltur på 114 mil ska ta oss till Ritsem och därifrån vidare ca 3 mil med helikopter till den norrländska urskogen och samemarken Sårgåjá...

Årets premiärfiske efter öring blev minst sagt lyckat! Det blev totalt 4 st och storleken kan man inte klaga på! Jag och Kalle drog tillsammans 3 stycken identiska på 1,2 kg och så drog far en på strax över 2 kg. //Anton ...

Årets försa storgädda för min del resulterade i nytt personbästa.  En ganska slö maddam som tyckte att min savage gear trout såg god ut.  //Anton   9,5kg ...

      En helt okej dag med totalt 3 gäddor.  6,5kg3,0kgca 1kg // Anton & Nicklas ...


     En varm och solig dag på sjön, perfekt för pimpeltävling som gick riktigt bra. Det slutade med vinst för mig och med en abborre på 0.954 g så är jag nöjd! :) / ante   va   ...

Skapa flashcards